Minggu Warm Up

Aku dah hilang skill menulis ar korang. Lama kot aku melangut depan lappy tapi cam stuck je otak n tangan aku ni. So minggu ni aku tepek gambar Cuti-Cuti aku je la dulu ek, kasi warm up tangan aku sikit.

DAY 1

Okay okay aku yang paling tahpape kat situ, pakai selipar je?? oh man! ok ok sebenarnye time ni aku tgh mamai lagi sebab member datang pickup nak g airport awal gile, dalam kul 1.30am cam tu kot. So sarung je la ape yang ada kat depan mata ye.

Time ni memang lapa giler. Imagine dari kul 1.30am aku berjaga  sampai kul 7.30am. Tak sedap pun layan je la. NO CAMERA plzzz =p

...after 4 hour... Yeay!!! dah sampaiiiiiiii

Takyah mandi pagi kita boleh terus berjalan-jalan ye adik-adik. Nama tempat ni Zhong Shan Park ala2 taman tasik kat Malaysia jek

Ni nama dia Jalan Bulat Bulat (korang jangan percaya ni aku tipu jek tau)

Lakonan Semula: cara-cara tarik stokin yang dah takde getah tanpa disedari orang lain

Ni ar stokin takde getah tu. Ye adik-adik sekalian jangan packing barang last minute kalau tanak pakai stokin takde getah =p

Lepas g taman kena g Lovers Road pulak sebab nak tengok patung awek cun kat atas ni (bunyi cam terpaksa? mmg terpaksa pun sbb aku ngantukkkkk T_T) Nama awek ni...em....aku lupa ar, ade kisah pasal awek ni, ala kisah Love Story sbb tu nama tempat ni Lovers Road. Tapi...detail aku lupa la pulak.

Aku terpaksa menyelit disitu untuk mengelakkan diorang ni terpengaruh dengan nama tempat ni ~ LOVERS ROAD =p

Last tuk Day 1, pusat Ginseng. Nampak tak signboard besar tu. Saje je amik gambar signboard tu cuz nak suruh korang alert ngan tempat ni. Bile korang sampai kat sini nanti, hati korang kena kuat. Sebab staf kat sini akan guna skill manipulative + persuade tahap Master punya kat korang suruh beli ubat. Perghh sib baik aku mmg power bab mereject ni lalallalala ^_^

TIPS BERCUTI dR NoA:

1) Bawa WET TISSUE banyak2, sebab Toilet/WC (water closet)/ Bilik Air takde paip. But in case korang lupa korang pau je la tissue paper kat hotel . N make sure korang settle kan "business besar" korang kat hotel (kalau tanak keluar pun paksa je sampai keluar ngehngehngeh)

2) Jangan tido dalam bus, kalau korang tanak jadi mangsa kena kencing =p 


42 comments:

Rina Rossoneri said...

gambar first aku leh tak perasan ko,sbb ko nampak kecik,hahahah aku baca 'pakai selipar' oh baru aku pasan ko hahahah

apa maksud ko jgn tido dlm bas kalo xnak kena kencing????

Noor Fatin said...

best tuuu. jalan2 rupanya dia. patut lama mghilang :P :P

isk, tak senonoh btol laki tuu

Sca Ndx said...

noa , ko balik negara ibunda ke? hehehe

Tepoh Dock said...

noa...bestnyer...g jenjalan...nak ikot...

mie said...

wow!!
mana ole2 untuk gue?
hahaaaa

mr.syazwan said...

chop3! ku nampak perut ko BUNCIT!

apakah itu tandanya???

eh ada beli x ole2 tuk ku?

Along Tapa said...

hambik kao punya warm up...sampai berlengging aku nak baca...

jap...mana satu ko??hahhaa


Gorengbaek - Cara bergaya nak menangani manusia psiko

Hangit Habis dah - Mujur....

Kerat Senget - Soffie Soffea's

Anonymous said...

apsal pic no 5 2..
mcm dlm rancangan istana takeshi 2 jew ek..??

Annisa said...

woha, kasut purple ^_^ bestnya jalan jalan ;)

Unknown said...

laaa..pi jalan2 x ajak apik pon..uhhh..

yarkk..x mandi lg da pegi jalan2..uhhh

Tuan Din said...

tak cun pun awek patung tu...
cun lagi pelakun lakunan semula tu...
(pssttt!! 2 ringgittttt)

CikKaikazie said...

wahhh g merayap rupanya.patut ah...

btw travel sndiri2 ke gna pakej?

A.s.t.i.n.a said...

Nora: part lakonan semula itu bukan laokan semula kan kan..? itu betul2 punya kann..?



bestnyeeee bercuti.. naper taleh tido dlm bassss?

Anonymous said...

oww, dh lame aku x jenguk blog nih.. sdr2 je ko dh balek china.. ahaha.. permit ko kat msia dah abeh eyh? hehe..
guro jer.. :P

KakD said...

yeewww muke tak mandi pagi dah pegi berjalan mucukkkkknyewwwww wakakaka :P

eh eh cop gambar yang last tu buat aku tak sabar nak tengok step seterusnyer akekekeke :P

Dev Clarehova said...

Cuti2 dunia rupanya...patutla sunyi x da berita..hahah....best ooo.... T_T sku pun mau jugaaaa.... huhu

fiza said...

hahahahaha...best nyer... ^_^

saya_arief said...

wa..best nye melancong..

EzayHadry said...

ptut la hilang je..bcuti la ek
tak hajak aku pun (menyampah) balas balik :P

stokin takde getah pun nice..bhahaha

Ujang9897 said...

wei zaki kau ni kuat berak la..haahah


tetiba aku jeles dan kau ni...derm..!!

Miss b said...

g mne ni?

china ek? bes do!

papabear said...

wah jauh jalan ni? China ke ni?

lady-D said...

huwaaaaaaaaa...sampai ati x bwk dla..tp bab toilet tu mmg xley thn la...xley byg msk toilet xde paip air..tp mmg camtu kan budaya dorg ni..huhu

unknown girlz said...

best glerrr la cuti2 n tips yg cm klaka tapi bagus!

btw,,nice purple shoes :D haha.. :D

whitecappuccino said...

patot la lama tak nampak..bercuti rupanya ek? bestnyer!!

mrs kayrul said...

ngeri nyer g tempat yang kedekut air nie...kalau mesia mcm tue..confirm la aku tak keluar rumah....

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Ko pergi sana sbb nak belajar Kung-Fu kan? Eleh, mcmlah aku x tahu... Jumpa Kung-Fu Panda tak?

AngahSayang2314 said...

sebelum melancong luar kena rajin study dulu kan???

Faten Rosli said...

jauhnya berjalan..patut lah lama tak nampak.. cuti sakan nampak..huhu.. :)

Unamn said...

wa.. sernoknye spt holiday.. una masih di kampus lagi ;(

Shahada Fauzi said...

hoiii! pergi jalan tak mandi!!BUSUK!!hahahaha...

Yana said...

jejalan mana ni? best!

Liquid said...

perghh p vacation x ajak skrg aku tuntut ole2 ni cpt kasi.!!

fiqas said...

pakai stokin tak de getah, terngat zaman skolah dulu...

yang last tu betul ke?

Mr iz said...

he he he he..... otot aku dah mendidih he he he he.... btul ke kalu tdo dalam bas kene kencing...... he he he he... macam penah je....he he he

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Eh, lupa lak. Kalau ko hilang kat sana mesti susah nak cari punyer, sebab muka dah macam org sana jer... :-p

aziz miring said...

last foto...... mantap... hahhaa

beebz said...

dh lama tunggu gmbr nih!! weeeeee! :)

Anonymous said...

weyh.. nie kat china ea??? best2.. haha.. aku tak pernah g oversea =((

NARDtheNERD said...

aippp.
pergi holidayy tak ajak i..
hehe.

Puteri Iqa Izyan said...

g jln2 tak ajak T__T

M a W a D D a H said...

wahhh..syoknya dia cuti2...:)