Aku Confuse Ni.....

Korang....aku nak ngadu kat korang ni. Korang dengar tau eh silap silap korang baca tau. Aku confuse ar sikit. Ni semua pasal kes petang semalam lah ni. Aku nak start dah ni, korang ready tau. Laa tu apa tu korek-korek hidung pulak tu. Dah dah dah bawak bawak stop dulu, pas baca ni korang sambung balik korang nye aktiviti tergendala tadi tu.

Sebenarnya macamni.....Petang semalam time aku nak balik, dari ofis aku, kira-kira jam 5.30 petang, dekat lif. Aku dekat luar lif dari tingkat 1 tau, and then aku tekan ar button ke bawah sebab aku nak pergi B1 (tempat parking kereta). Pastu lif terbuka, pastu keluar seorang Budak Encik ni, dengan confident nya dia berjalan keluar. Lepas dia keluar aku la pulak masuk kan, pastu aku nampak button B1 dah merah, mean that Encik tu ar tekan tadi, mean that dia pun nak gi B1 jugak ar kan.

Tiba-tiba (ni dah masuk part climax tau sebab tu kena ada aura suspen sikit baru gempak ngehngehngeh =p) aku sambung balik, Tiba-tiba aku nampak Encik Confident tu tepuk dahi dia. Sah! Conferm! Tidak Syak Lagi! yang Encik Confident tu memang nak turun B1. Lepas tu Encik Confident tu toleh belakang, dia pandang aku, aku senyum ar kat dia, pastu dia pandang depan balik, pastu terus dia blah camtu je (dia tak masuk dalam lif tu la maksudnya tau)

PERHATIAN : Bukan macam ni aku senyum kat Encik Confident tu ok
(Aku terpaksa recycle balik gambar ni sebab aku buat cerita ni kat ofis kot, so pakai je lah apa yang ada. Korang ni pun agak-agak ar kan nak suruh aku posing kat ofis. Teserlah la ke'ular'an aku nanti, grrrr makan korang karang ha)

Haa sebab tu la aku confuse....Aku ada gak ar terfikir beberapa sebab musabab kenapa dan mengapa Encik Confident tu blah cam tu je

Sebab Pertama : Encik Confident  Tu Anti/Fobia Dengan Perempuan
Aku tak kata la dia ni sama jenis cam si Azwan Ali  apatah aku dah lupa. Alaaaa yang buat pengakuan "I'm *tut*, and I'm okay" tu. Tapi kemungkinan dia tak suka ngan kaum Wanita kot. Mungkin dulu dia pernah kena tinggal ngan awek dia kat dalam lif, so sampai sekarang dia fobia ar bila nak naik lif ngan perempuan.

Sebab Kedua : Encik Confident Tu Ingat Aku Mental
Yela kan, mungkin jugak dia fikir aku mental sebab tetiba je nak sengih-sengih kat dia. Siap senget-senget kepala lagi tu kan (sebenarnya ni aku tak sure samada betul ke tak, aku main tulis je ni =p) So di sebabkan perangai aku yang pelik itu maka Encik Confident itu pun tak jadi naik lif dengan aku. Wei aku tak mental ar, sanggup ko jalan kaki dari naik lif bersama-sama ngan aku, jauh tu woii. Oh lihat la dunia....aku dihina...oh tidakkkk. Sorry sorry ter'Drama Queen la pulak ngehngehngeh =p

Sebab Ketiga : Encik Confident Tu Pemalu
Mr Shy Guy youuu, auwww (erk aku ke yang tulis ni? eeeuuuu) Aku rasa sebenarnya Encik Confident tu telah bertukar menjadi Mr Shy Guy sebab dia dah salah faham ngan senyuman aku tu.

 Ni sebenarnya maksud senyuman aku tu 
"Rilex ar bro, wa pun slalu gak salah keluar masuk tingkat ni"

Ni pulak apa yang aku rasa Encik Confident tu fikir
"Hahhahahah muka sikit nye confident, sekali salah tingkat daa, malu gile kot. Kalau wa la kan seminggu mintak mc, nak hilang kan malu punya pasal huahuahuahuahua" 

Korang rasa macam mane? ke korang ada teori sendiri kenapa Encik Confident tu blah camtu je. Aku betul-betul confuse ni korang.

40 comments:

E'in said...

haha.. encik confident 2 malu kot..

Unknown said...

secret admire cik noa kot...hhahhaha...bila jumpa depan depan segan..terus tepuk dahi...hak hak hak

Ammar said...

Mungkin dia gelabah kot..yelah awek cute duk senyum kat dia kan... sape tak gelabah kan?hehehe

GR said...

hahahaha. salah tingkat. memang malu la weh..

Unknown said...

aku rase dia dah maluu T_T
cover malu lahh tu ^_^
takpon dia nampak smthng kat blkg ko.
kikikiiiii
scary mehh

Putera A said...

kata aku: Encik Confident nih mmg konfiden habis... hehe.. td dia tak sempat usha u betul2.. tu la sebabnya dia tepuk dahi.. Encik Confident nih ingat u bekas gf dia.. dia nak make sure betul atau salah..
Tp oleh kerana senyum u lain drp exgf dia... dah sah la salah org. Pastu dia blah la...

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Budak kecik, jgnlah menjadi seorg yg confused. Dalam konteks ni, rasanya dia berbuat demikian untuk cover malu sbb dia dah terkeluar lebih awal dari tingkat yg sepatutnya dia keluar.

Lagi2 kalau dia nampak begitu confident dan ader aweks lak kat dalam lif tu... Lagilah kena cover malu...

Percayalah, kalau saya pun kat tempat Mr. Confident tu, mesti saya akan berbuat demikian, sambil melarikan diri secepat mungkin sbb manahan malu yg sgt2 dan mungkin tidak akan menggunakan lif itu lagi selama 2 tahun...

Sekian, terima kasih...

Anonymous said...

haha...awak ni terlalu banyak berkhayal lar...tp tahap imaginasi awak cukup tinggi..hehe...setuju ngan peraih udang.

Aida Zafirah said...

kesian kae en.confident tu...tapi lawak jugak...hehehehehe...

NuSaNa NoSa 91 said...

yeahhhh~ puncanya dia dh malu.. tp dia nk kontrol macho.. tu pasal dia blah dan menanti lif yg seterusnya.. hik3~ ^_^

Unknown said...

Haha .. your secret admire

NM02 said...

hahaha... mcm2 la awak ni. lucu, kelakar, lawak semua ada. awak ni cumell.. sweet pun ye gak.. meh nak cubit pp tu..

eh, awak lom follow kite tau. kecik ati.. huhuhu..

Nieza Micha said...

hoho... dah salah tingkat, malu la... mesti la tak nak masuk balik... kalau takde org yela... ni ade org dah masuk dalam lif tu, mesti la rase malu giler kalau nak masuk balik... tu yg belah pegi carik lif lain... huhu...

Unknown said...

kau busuk.dia segan nak selif dengan kau.haha.

Anonymous said...

mne boleh masuk..t kene tangkp khalwat..hohoho

Rina Rossoneri said...

dia dah malu ler tuu

mr.syazwan said...

ko cantik!

=_=

Lina_Lin said...

noa kan lawa..tu dier segan nak patah balik tue.. ta cye noa lawa? jum join contest candid tu cun..lina tag noa..ta kire join jugak

ZWAN SABRI said...

Maybe dia terbau something kowt dalam lift tuu.. sebab tu dia lari keluar tu sbb dah x tahan bau tuu..
U kentut ek dalam lift tu Noa? Ahaks!

Fiza Amran said...

kenapa dia begitu angkuh nak buat muka mcm tue.. lain kali u bg senyuman sinis jer..

Ujang9897 said...

dia coverline la dow..hahahaha...aku pun pernah kene mcm nie dulu...

Miss b said...

sah ah dia malu. aku rasa die pegi cari tangga kot. ngagahahahahha

Puteri Iqa Izyan said...

err.tak tau nk gtau caner..
hoho

NieyaVanilla said...

sebenar...encik confident tuh antu..hahah...dy nak takutkan nora tp xjd sbb nora g senyum kt dia....hahahha...
eh, ape motif aku ckp xmni nie...abaikan r...huhu

MIMIE AIZA said...

hahaha. mesti la dia malu.. hahaha

Miss b said...

rasanya dia x mampu nak tahan malu dah tu

sud@is said...

haha..cakap ja ngan encik tu,,
belum spai lgi encik sila masuk agak2 brani x

mushee murtadza said...

gmbr awak sukaa buat muka comel kan? hihi

mira_nas said...

haha.. biar la.. dia memang baru belajar naik lif la kot

ChekDi said...

encik confident 2 tepuk dahi sebab ada nyamuk gigit dia..pastu dia blah sebab masa dia pandang belakang ada makcik cleaner kt sebelah pintu lif..ko xnmpak ko kt dalam..haha

Unknown said...

hehehe..banyak betul teori cik nora ni..cayalah!

JR said...

Sebab keempat: Encik confident tu suka tengok citer hantu, dia takut pompuan dlm lif tu hantu..Tu la banyak sangat citer hantu kat TV!!

Annisa said...

aiiiiii! dia malu kot nak masuk balik ;) lebih baik dia masuk lif tu balik than dia pi tempat lain..kan buang masa.. ish ish ish

haha, kelakar tol jawapan JR shoppe tu ^__^

Annisa said...

aiiiiii! dia malu kot nak masuk balik ;) lebih baik dia masuk lif tu balik than dia pi tempat lain..kan buang masa.. ish ish ish

haha, kelakar tol jawapan JR shoppe tu ^__^

yaya | mohd said...

uhuu..ade ape2 la tu yng tak kne.
u ade kot.
tu yg dye malu kot.haha

Aretikz said...

Rasanya.. Mr confident tu confident yang dirimu tu nak ngorat dia.. tu yang dia takut.. haha..

uikz cikgu matematik.. ada tag untukmu.. ni ha..

http://segalaceritera.com/atik/2010/12/22/thats-me-segmen-jom-berkenalan/

Wan said...

dia pemalu kot

Anonymous said...

sebab 1:i rase cik confident tepok dahi sebab tingkat yang die slah tuh takde toilet die nak pi yak...tapi takde ..nenek saya ckp kalo kite tepok dahi leh tahan sikit rase nak yak. die dah try banyak tingkat dah ...sume toilet ade cleaner cuci, sedih tol die

sebab 2 : die tepok dahi sebab die tak sangke ade awek cute dok dlam lif llepas die yak tadi mase tak tahan sgt . so sedih . die jalan tros sebab tak nak kantui muke .., so sedih ...aww

Anonymous said...

sory ye cik noa ..
sye kalo dah start tulih koment cam tak leh nak benti

exited....

rase cam tulih jek

omurice said...

kalau Omu pun kan, Omu blah jerlah...malu jugak salah level...hahaha...laki tu malu ar....jatuh air muka sbg lelaki konfiden...hahahaha....