Nak Bunuh Diri!!!

Takmo takmo, apa ni nak bunuh bunuh diri pulak tak baik tau. Takde sebenarnya tadi aku baca kat Harian Metro pasal kes seorang bapa yang tertekan dengan masalah hidup sehingga dia pernah buat cubaan untuk membunuh diri.

Kata pun manusia kan memang la tak boleh escape dari masalah ni. Aku? korang niiiii aku kan manusia, conferm2 ar aku ada masalah gak. Tapi harini aku nak cerita satu je masalah yang aku rasa betul-betul tertekan tahan gaban punya.

Cerita dia macam ni...time tu aku baru je lebih kurang 2 minggu masuk tempat kerja baru aku ni tau. Pastu kan aku kan kena kan...aku kena serang korang. Tapi bukan la kena serang ngan parang ke hape ke, aku kena serang dalam telefon je ar (ayat kena gempak =p)

Aku kena serang dengan isteri orang, Erk apakah?? dia tak tau ke taste aku ni lelaki bujang, kecik kecik, pendek pendek, ada parut jerawat (tu bonus takde pun takpe kan Ally kan) Okay dah dah aku sambung balik, waktu kena serang tu aku tekedu gila kot, kata first time, slalu tengok dalam tv je kan huhuhu

Peace~lalallala Dont Worry Be Happy ^_^

After dia buat sesi suai kenal ngan aku, terus dia tembak aku (guna M16 kot)  

"Bola (bukan nama sebenar) ada telefon u kan"
"ada"
"u tak tahu ke dia dah kawin"
" tahu"
"abis tu apasal u gatal layan dia lagi"
" dia telefon berkaitan dgn kerja puan, 
sbb saya kat bahagian akaun, semua pun cari saya kalau nak tau status payment"

pastu dia sambung lagi, (OooOo peluru dia banyak lagi ar tu....)
 "Bola ada email u something kan"
"ada Puan, tapi tu email foward, & saya tak balas pun email Bola tu"

Blablablabla suara Puan tu pun dah cool (maybe peluru dia dah abis kot ngehngehngeh) Aku pun lega ar kan, sebab dia dah tak salah faham. Pastu kan korang nak tau tak what happen??? jeng jeng jeng. Tak sampai berapa second lepas kitorang letak phone, dia boleh bagi message yang buat aku tersentap gila. Abis semua word dia pakai, F word ada, S word ada, yang paling aku sedih J word pun ada. No no no aku maneleh tulis penuh word2 tu semua, Budak Blog aku ni tak cukup umur lagi ar, baru 2 bulan kot =p

Korang nak tau tak seminggu aku nangis woh, kat ofis pun aku bantai nangis gak. Tapi depan orang aku cover ar, kalau tak leh handle sangat aku nangis kat dalam toilet. Ape tak rock tak rock? aku perempuan ar, perempuan memang kena nangis, tak perempuan ar kalau tak nangis =p Yang buat aku sedih sangat tu bila Puan tu cakap ada budak ofis aku gak yang report kat dia yg aku ada affair ngan encik Bola, Perghhh rasa cam.....sedih ar (aku tak tau nk buat perumpamaan apa sebenrnye huhuhu)

Maneleh tahan seminggu nangis, silap-silap leh jadi Kassim Selamat kot. Cara aku nak counter back aku nye sedih ni, aku fikirkan tentang orang yang lagi teruk kena hentam compared to me. Aku fikir Siti Nurhaliza, serius tak tipu. Dia lagi 10juta kali lagi teruk kena kutuk ngan orang, tapi aku tak penah tengok dia marah marah (kalau ada tapi aku tak tgk tak kira ar tau) dia cool je. So aku pun cool je la, manetaukan satu hari nanti aku leh jadi mcm dia, tak dapat title Dato...Datin pun jadi lah (takpe2 korang takyah pengsan biar aku je pengsan huahuahuahua =p)

So...kalau korang ada masalah, sampai tahap korang fikir takde siapa pun sayang and pedulikan kat korang kat dunia ni lagi, tak betul langsung okay. Aku kan ada, Aku sayang korang ar, so jangan ngengada ada hati nak bunuh diri okay. Ada faham ke tak ni??

psttt...member aku penah cakap "Allah takan menguji kita lebih dari apa yang kita mampu tanggung"

Japjapjap cite tak the end lagi ar. Pastu encik Bola tu datang jumpa aku, n dia minta maaf on behalf of her wife. Aku? aku rilex sudah kata Siti Nurhaliza huhuhuhu. Aku ngan budak ofis pulak okay saja skang ni (aku tak tanya pun sapa yg gosip pasal aku kat puan tu tau)

Kat bawah ni email yang encik Bola tu foward kat aku
email camni pun nak jeles ke?? (erk pengsan lagi)
The End, ok dah babai

60 comments:

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Dia kena fire husband dia dulu, baru fire org lain, apalah punyer turrr...

Puteri Iqa Izyan said...

pergh..cayalah kne serang cmtuh :P

Anonymous said...

ni yg payah kalau lawa sgt...ada jer yg dengki...hehe

Anonymous said...

hi cik noa .... sedap tak rase kene serang .tapi takpe .. pengalaman tuh .best ape ade gak orang tergugat ngan cik noa . cik noa jgn sedih tau.patut cik buat party lepas kene serang tuh ..jamu sume budak opis ci noa ckp arinih saye kene serang ,,wow glamer sunguh saye,ni baru 2 minggu keje nih ..kalau 2 tahun ..hahaha.

anyway the email... so funny .
ty .. joke for today .

mr.syazwan said...

adehh nak nagis2 pulak

releks sudeh...

da xmau nagis2

=_=

Rina Rossoneri said...

alah budak opis tu lantak ah..jeles memanjang,jgn kawan dgn dorg,bincang psl keje je..cite2 peribadi jgn cite kat opis..

farah said...

hebat ah nora ! haha kelaka pon ada kena serang. naseb baek takde adegan tarik tarik rambut.

Annisa said...

sabar ye nora ^__^ hehe, perempuan mana tak menangis =.=" ohh, encik bola ^__^

smile <3 "Allah takkan menguji kita lebih dari apa yang kita mampu tanggung" :)

Unknown said...

noa..ur brain memang ada scandal nga aku la seyh..aku tadi duk pikir nak buat ker tak pasal entri bunuh diri..tup tup ko buat...ko ada explore aku punya brain ker haper nie? *tetiba aku serang ko kat sini, jangan nagis lak..

hahhahhahhaa

niway, suka baca entri ting tong ko nie...best best

MIMIE AIZA said...

kesiannye u.. lain kali u tembak dia balik pakai bazoka.. hahaha...

Hamizi Azizan said...

dari tajuk dah suspen, baca perenggan mula lega dah, pastu berdebar,then rasa geram, kemudian sakit hati gila..... last last tgk yang gambo tu terus gelak terbahak2.. hahaha

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/macam-mana-ni-ek.html

ZWAN SABRI said...

F untuk Fuck
S untuk Suck
J tu plak untuk apa ek? JALANG ker? HUHU..

aiseyh, nampak sangat orang yang dalam ofis yang report tu jeles sngat ngan cik nora.. maybe cik nora chantek sangat kowt sampai ramai yang jeles.. HEHE..

peah @ peps said...

haaaa??? jap2..email camtu kena tembak...

lagi sekali..haaa????

tak faham..tak faham..

"Coupling" Trend

mie said...

gue ada parut jerawat...
dah de bonus ni..
hahhaaaa

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

aish..sabar k ..apa punya org da..xsiasat betol2 dulu..ayoyo..

emai cmtu pun jadi kes?..hehe

fyna ahmad said...

nk bunuh diri???hhaaiiishh...xdo pekdah ei...

Ellen said...

uik dik..jan sampai bunuh diri...tak der maknanya pun...hehe...stay cool bebeh!!akak tau adik noa ni kuat kan,.hehe

Ujang9897 said...

elly soh aku pesan dkt ko...tlg jgn perasan sgt boleh tak..die tanak ko sebut2 nama dia lagi...

Shahada Fauzi said...

hehe..macam2 la cik noa ni..orang cantik kan...mesti la ramai orang sakit hati..tu yg opismate suke jd repoter tu..


btw, emel tu lawak la..

noa said...

Peraih udang dari Zimbabwe

opsss panas panas

noa said...

Puteri Iqa Izyan

=p

noa said...

azhar

takde maknenye ek

noa said...

Anonymous

gaji tak dpt lg ar, br 2 minggu kot huhuhuh

noa said...

mr.syazwan

pompuan arrrr =p

noa said...

rossoneri

yup! setuju bangat nih

Fyda said...

ape kes nya bini dia nak hangin ngn email ni. hahah.

noa said...

rainbowskittle

kalau ada tarik2 rambut nanti, aku call ko ek huahuahua

noa said...

khairunnisa ♥

kan kan kan

noa said...

noname

kan aku dah kata otak kite ada scandal nih ngehngehngeh

noa said...

MIMIE AIZA

hahaha i panggil u je la tolg tembak kan

noa said...

MiZi

aku nk join gelak gak ar
hahahhahaa

noa said...

ZWAN SABRI

ko ni tak yah ar translate
ni nak nangis balik nih T_T

noa said...

peah @ peps

tak paham gak T_T

noa said...

mie

bonus akhir tahun tu
hahhahaha

noa said...

iqbalhakimi

pelik kan???

noa said...

fyna

betul betul betul

noa said...

Ellen

yeah!
stronger then yesterday

noa said...

Ujang9897

hahahhaa ngek

wei tolong sampaikan salam aku kat dia tau

noa said...

♥CIK SHA♥

serius lawak kan email tu hahahhaa

noa said...

fyda razak

u tak faham??
i lagiiiii tak faham
huhuhuhu

Faten Rosli said...

sabar je la noa ea.. manusia mmg cam2,, suka serng2 tanpa usul pekse..

b cool lah.. heee.. :)

Usagi said...

grrrr....sakit hati la kalo org yg suka serang scr mental nie, mmg hangin lagi2 kalo kita xsalah.

ok,maki dia ckup2...tapi jgn maki depan dia,dlm hati dah la:)

noorafzan said...

hampeh je..
tu pun nak jeles2 bagai.

YOUsoF said...

adui.. letih nak layan jenis orang banyak peluru yang tak dapat dikawal camni (nasib baik tak pengsan)...

Terus bersabar ye Noa! ;)

PeNgEmiS dUniA said...

sabo ye , bese ler , manusia banyak beno yg busuk atinyer , selamat tempuhinyer :)

AngahSayang2314 said...

nora apa pun dia minat gak ngan uuu sampai hantar email kan???? hehehe


eh nora jom main teka2 mana tahu luck dpt hadiah

sab said...

haha. ilex2. sab pn dulu kena serang jugak. tpi dgn awek org la. huhu. nsib die boleh cool. cuak jugak sab nk berdepan dgn die. wee~ tpi..sab xlyn pun bf die..haha. bf die jek lebih2. gedik2. huhu. ;p

Unknown said...

ramai lagi susah dari kita kan?

Nieza Micha said...

hahaha... jeles tahap gaban dah tu.. emel camtu pun nak jeles... klakar pulak rase...XD

Noor Fatin said...

isk2. sampai mcm tu sekali. adesss.. kalau btol3 syg kena la prcaya kan pasangan. hoho

jgn sedih2 lagi tau :)

lady-D said...

dla pom penah kene fitnah ade affair ngan laki org..huwaaaa..tekanan taw!

Asmi Asmidar said...

biase la tue.manusia cemburu tak tentu pasal ..cool jer. .
yg ptg kiter mesti tough .yg benar tetap benar.:)

NuSaNa NoSa 91 said...

perghhh~ mesti puan tuh rasa xselamat.. tu pasal la dia serang.. huk3~ =.="

syifa BONKERS said...

sian u kan. chill okay

Wan said...

tu la aku suruh pilih aku ko jual mahal kan dah kena serang balas hehehe cuba kalo dah ada suami tak la cik kak tu nak tembak kan, kalo dia tembak 1 das balas balik dgn peluru penabur ...aku suka pasal ko cakap Allah takkan menguji lebih dari kemampuan kita..

Sca Ndx said...

pehh. kena marah dgn bini orang. kesian weh

omurice said...

omu tak nak komen pape..memang suka baca cerita nora..hahaha...

Adam said...

Kesiannya ko. Haish. Betui2. Ko kan kuat. *senyum

Dev Clarehova said...

woooo....jahatnya ada budak opis merepot yg tak bener! geramm..gerammm...^_^ sabar ya cik noa....cik noa kan cantik! dat's y org cepat jeles! ^_^

Raji and Yeen said...

hohohoh ada peluru main tmbak jer owh..
abused namanya tu lol.. silap2 dh berdosa besar menaburkan fitnah