Pondan Betul!!!

Hai korang...Korang, korang nak tau tak kenapa aku tak bercerita ngan Budak Blog aku malam tadi. Selalu kan aku suka bercerita ngan Budak Blog aku time malam-malam. Tapi semalam....aku takut ar. Aku baru pas tengok cerita hantu, pastu aku takut, pastu aku tido ar.

Pondan Betul!!!

Lalalalala korang tak leh cakap aku camni sebab aku kan perempuan, perempuan memang ar kena takut. Suka nye jadi perempuan. Ada orang kata perempuan zaman sekarang dah tak de beza pun dengan lelaki. Apa lelaki boleh buat perempuan pun boleh buat. Tapi.....aku tak setuju sangat (ni aku nye fikiran je tau) Bagi aku Perempuan ni lemah...Lelaki pulak kuat. Sebagai contoh cerita rekaan semata-mata antara Adam dan Hawa kat bawah ni:

Tajuk Cerita : Satu Hari Di Hari Raya Cuti

Pon!pon! Ooo Adam dah sampai naik kereta upenya. Hawa pun pergila kat kereta Adam tu. Hawa tak larat nak buka pintu kereta. Hawa kan Lemah. Ketat kot pintu kereta tu, nak nak kalau getah ala2 dah nk tercabtut tu, perggggg lagi la susah kot nak buka. Adam kan Kuat, apelah sangat setakat buka pintu kereta, 0.01% tenaga pun tak habis kan Adam kan.

OooOo dah sampai KLCC upenye. YES! Year End Sales. Hawa kan Lemah, so dia tak berjaya nak control nafsu shopping dia tu. Kesian Hawa, Lemah betul dia kan. Adam...tolong bawakan paper bag shopping ni ek. Alaaaa Adam kan Kuat, guna jari pun boleh kan kan kan.

Lapar la pulak, kesian Hawa dia kan Lemah, tenaga pun kurang sebab tu dia cepat lapar. Adam..Adam tolong belikan food ye. Apalah sangat beratur 2jam untuk sebiji burger kan. Adam kan Kuat,main bola 5jam pun tak penat, beratur?? apa la sangat kan. 

Emm...jum tengok wayang. Adam...Adam beratur sorang2 ek beli ticket. Kaki Hawa dah sakit la tadi jalan banyak sangat kot. Hawa kan Lemah, jalan sikit pun kaki dah melecet. 
Dua jam kemudian.......wayang dah abis
 "Adam? adam? adam bangun laaaa"
erk takan pengsan kot Adam, Adam kan Kuat. Hawa yang Lemah ni pun maintain je lagi, emm....

~The End~

Ha yang ni pulak ujian aku buat sendiri pepagi tadi:

Keputusan: Sejam kot aku feel marah, tapi tak bertukar-tukar pun, haiii memang terbukti la perempuan ni Lemah, Tak Kuat Marah

Keputusan : Uiksss tak sampai 5 minit marah sudah tukar la. Memang terbukti lah Lelaki ni memang Kuat marah
 
Indah sungguh pagi ni kan, llallalalala =p

73 comments:

Anonymous said...

hehe..same lah muke akk ngn hulk 2..ngee~~~~~~

Anonymous said...

lelaki kuat tido...kah3

Shahada Fauzi said...

hahaha..ni nak cite pasal laki kuat marah la ni eh???

Rina Rossoneri said...

lelaki memang semuanya 'Kuat'

Ujang9897 said...

lelaki semuanya ensem..haahhaa

Unknown said...

best gak bile ade mentaliti pompuan lemah lelaki kuat walaupon tak smue pompuan lemah pon. yang best nye, mcm kat atas tu lah, bile lelaki dah pk diorang lagi kuat semua benda nak soh diorang buat, kalo tak habis lah ke-macho-an beliau. hehe ~!
^_^

ZWAN SABRI said...

Cis! X guna punya Hawa.. Sampai ati dia meperkotak katik kan si Adam tuu. huhu..
Aiseyh, cik Nora marah tapi comeyla.. tapi klaw lelaki marah, sure lagi comey.. :P

Nieza Micha said...

haha.. mimik muke nora nak same la ngan hulk tu... ngeh3... gurau2... hehe...

omurice said...

hahaha...memang betul pempuan lemah...laki gagah...jadi laki perlulah gagah didepan pempuan...yosh!!!

yanamib said...

yuhuu..salam kenal..huhu~

alasan 'wanita tu lemah' mcm secret weapon la kn..xleh slalu guna nnt kena bebel..hohoho~ =P

Azie Rashid said...

lelaki mmg cpt marah.tp cpt majuk pn ade.adeh.penat mau pujuk balek :P

JR said...

Sapa kata pompuan lemah? Jantan tulen (spt aku niii...) pasti akan berkata pompuan tidak lemah. Sebab tidak lemahlah satu tugas yg paling sukar dan getir dlm dunia ini Allah amanahkan kpd pompuan. Apa tugas getir dan sukar yg Allah amanahkan kpd pompuan tu? Bersalin, ya...bersalin!!! Bersalin memerlukan tenaga yg maha kuat utk menggendong bayi dlm perut selama 9 bulan dan memerlukan daya tahan yg maha perkasa ketika menjalani proses bersalin yg terpaksa bertarung dgn nyawa itu.

Cuba korang tanya suami (bagi yg dah kawen ler...), bapa atau abang korang mahukah mereka bersalin. Pasti mereka tak sanggup, kerana mereka tak segagah pompuan dlm hal ini...

Puteri Iqa Izyan said...

huhu.
buat cerpen ye?

eyh.perempuan kuat lah :P

Unknown said...

perempuan, bapuk .. eih, satu spesies la...

nakhapunyeblog.blogspot.com

Fiza Amran said...

interesting mmg hawa nie kaum yg lemah hehehe

anamizu said...

sikit lagi kmfem jadi hulk la tu..ngee~~

Faten Rosli said...

btol2.. i sokong u.. girl kan lemah.. so boy kena la tlg2.. hehe.. ;p

Miss AZ said...

tak semua pompuan lemah.. ada je yg kuat.. hoho!! gambar lebih kurang lah :P

Fina Roslan said...

hello Noa.

nice entry.
untungnya Hawa;)

Ain Zulaikha said...

kesian lah dia orang.. dia orang tak bersalah.. hhahhaha saya pun kuat tido gak.. cuma tiap2 hari tak lebih dari 8 jam jek

comel lah muka macam hulk tu.. kita pun nak gak ah..haha

terima kasih sebab komen entry Help me! Help me! kih kih kih :)


selamat tahun baru :)

Sca Ndx said...

weh aku laki penyabar

Sca Ndx said...

weh aku laki penyabar

Annisa said...

baju sama kaler hijau ^__^ ye, masing masing ada kelebihan :)

Aretikz said...

haha.. uikz.. ko buat macam tu.. jangankan sejam.. xda langsung aku rasa aura2 bertukar.. ahakz..

mr.syazwan said...

itu dia agnes monica malaysia marah!

hehe

Unknown said...

hahaha lawak la

noa said...

Novelgurl
penat tu nk practice hahahhaha

noa said...

azhar

aku pun kuat tdo gak
aiii....cmne ni

noa said...

♥CIK SHA♥

lebih kurang ar lalallala

noa said...

rossoneri

jeng jeng jeng

noa said...

Ujang9897

aku setuju lah

noa said...

tqaAwesome

hehehhehe setujuuuu

noa said...

ZWAN SABRI

hahahhaha yela yela lelaki comey la

noa said...

Nieza Micha

penat tu practice babe

noa said...

omurice

makna mendalam tu
jeng jeng jeng

noa said...

YanaMIB

hahahhaha ya betulll

noa said...

Azie Azra

manja?? i like, auwww

noa said...

JR Shoppe

ya ya betul tu

noa said...

Puteri Iqa Izyan

kuat apakah itu?

jeng jeng jeng

noa said...

Nakha Rism

auwwwww tak kuasa i

noa said...

Fiza Amran

kan kan kan

noa said...

anamizu

hahahhahahhaa

noa said...

misz FaTiN

kan kan kan

lallalalala;)

noa said...

Amirrah Zawani

betul tu

penat tu nk tiru ngehnghengeh

noa said...

Fina Roslan

nak watcmne Hawa kan Lemah hihihihi

noa said...

Ain Zulaikha

saje je ni,

yela yela sian kat diorng

noa said...

Sca Ndx

wah lelaki idaman malaya ar ko ni

noa said...

khairunnisa ♥

sehati sejiwa nama nya tu huhuhuhu

noa said...

Aretikz

ko tunggu ko tunggu
sikit je lg aku nk betukar ni

noa said...

mr.syazwan

laa patut ar aritu ade org mitak autograph kat aku, siap nk amik2 gamba lagi

lalallalalalalaa ;p

noa said...

alinac lover

tetiba mood lawak pepagi td hihihi

Mohamadazhan.com said...

hehe.azam baru cepat bertenang :)

syifa BONKERS said...

hahaha. kita memang insan yang lemahkan. lelaki patutnya buat semuanya untuk kita. HAKS

NuSaNa NoSa 91 said...

pompuan kuat makan ke?? tehehehehe~ ^_^

Along Tapa said...

sebab ko kata adam kuat, jadik aku sokong ko...hawa kan lemah...hehe~

Gorengbaek - Along menegur pasal cara mengomen entri...

Hangit habis dah - Benda yang aku tak faham setiap kali tahun baru

iKhRam said...

kalau hari2 hawa mcm tu.. silap ari bulan mmg jadi pondan sejati la si adam tu..

hahaha

Hamizi Azizan said...

mizi nak ajak baca

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/tahun-baru-dan-kerja.html

peah @ peps said...

NOA!! ketiak u okey tak baunya...u angkat tetinggi kang..incredible hulk boleh pengsan babe...

New Entry: Cik Peah's fashion runaway for 2011 ??

Saya Noury said...

kelezzz....mesti tajuk wayang tu cam gampang..tu pasal lemah semacam..hahhhaahahah

MIMIE AIZA said...

awww sama lah.. hahah

selamat tahun baru dear :)

Adam said...

Hahahahaha. Ko ni kan. Kes buli kah ni? ;p

Unknown said...

biar tomboy, jgn bapuk,aisH~

level85nerd said...

haha untungnya Hawa :D

Wan said...

sama-sama kuat kot ..

mie said...

wow!!!!
nak minta sign miss hulk..
hahaaaa

lady-D said...

hahaha..kaum hawa lemah kan..penat2 pon tp kalo bab shopping mmg laju..YES memanjang..

happy new year 2011 nora :)

Dev Clarehova said...

hahaha~!!!!! aku sokong sangat la noa! Kalau bab shopping mopping ni, mmg prempuan lemah...^_^

Noor Fatin said...

tak mustahil la kalau perempuan penakut,

kalau lelaki? auw~ keh3 :P

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

selamat tahun baru

Miss b said...

ahahahahha

aku penakot? mana ko tau ni. aku takot antu gak

wkakakakaa

NARDtheNERD said...

wuuiyooo.
body abg hulk...
cair i.
:P

Raji and Yeen said...

nampaknya Adam dibuli kaum hawa
hahaha

jasa ekspedisi said...

mampir nich dari JAKSEL