Aku Ketagih

Korang korang, korang tengok tak eheh silap2 korang dengar tak  Fly FM Pagi Show pagi tadi. Okay okay a bit dull sikit sebab Phat Fabes & Ben takde. Aku pun layan sekejap je huhuhu. Tapi aku tertarik menarik dengan topic yang Nadia pop-up kan.

"Tv Show That Influence Your Life"

Aku? Aku mesti ar ada gak, tapi dulu la sekarang aku tak ingat ada ke tak, aku kan suka je hilang ingatan ni ngehngehngeh. Aku tak kira walaupun cerita aku ni zaman 60an ke 70an ke 80an ke aku nak cerita gak kat korang =p

Cerita Tv yang telah mempengaruhi hidup aku (dulu) ialah MHI. Korang ni buat tak tau pulak MHI tu cerita apa, menyampah. Yela yela aku bagitau Malaysia Hari Ini yang main tiap-tiap pagi kat TV3 tu la. Aku suka cerita ni tahap gila woh. Kalau aku ter'miss mak aku sanggup tu kejut kan aku suh bangun semata-mata nak tengok MHI (i luv u la mak, mak memang sporting ar). Gila kentang tak aku ngan MHI ni.

Kenapa aku suka sangat ngan MHI dat time sebab ada mamat ni 

Apsal ko suka Fasha Sandha ha?? (jeles i huhuhuhu)

Yap! aku memang ketagih (ketagih?? eee buruknye bunyi) aku tukar lain

Yap! aku memang addict ngan encik Ally Iskandar tak boleh miss tengok dia tiap2 pagi kat MHI. Kalau miss rasa macam frust tahap menonggeng. Aku terpengaruh dengan dia ni sampai aku nak aplly amik masscom, sebab aku nak jadi wartawan, so nanti aku leh kerja sekali ngan dia. Pastu boleh ar aku jumpa dia hari-hari. Pastu aku boleh ar ngorat dia huahuahuahua Tapi... parent aku tak bagi sebab diorang taknak nanti diorang glamour terlebih huhuhuhu.
 
Ada satu hari tu, aku ngan mak ngan member aku Ina tengok TV3 show Anugerah Bintang Ape tah aku dah tak ingat. Pastu encik cameraman leh la pulak kan focus kat Ally ngan awek kat sebelah dia. Ina leh bantai cakap cmni kat aku

"ni kot awek Ally"

Perghhh wa cakap sama lu...tesentap woh. Time tu gak aku nangis. Bukan leleh2 air mata je, stok teresak-esak kot (diingatkan lagi sekali ni dulu punya cerita ha =p)

Aku kena bertindak. Ya dengan semangatnya after graduate je terus aku aplly kerja kat TV3 woh. Diorang tak advertise pun vacancy ke kerja kosong ke, takde pun, tapi aku apply gak ngehngehngeh. Aku tulis kat situ

"Application For Any Possible Position"

Amik ko, betapa aku desperate housewife nya aku nak kerja ngan Ally. 

Satu hari tu...aku dapat surat dari TV3 wohhh, suh aku datang interview. Hati sudah berbunga2la. Ally ko tunggu aku datang ni ngehngehngeh. Tapi....aku under KIV je ar wei, kesian aku kan. Tu la noa apsal ko pi jadi devider cakap takut nak bawak kereta,grrrrrrr. Korang nak tau tak Aku kena interview ngan someone VIP gak ar kat TV3 tu, slalu gak ar encik tu keluar TB, tapi aku dah lupa nama dia (merajuk sebab dia tanak bagi aku kerja ngan Ally =p)

Tapi tu dulu...sekarang aku dah normal dah. Aku dah berjaya jumpa ubat terbaik dari ladang yang dapat hilang kan ketagihan aku kat encik Ally Iskandar ni huhuhuhu. Lagi satu sebab aku dah jatuh tak berapa minat kat dia ni sebab dia suka kat Fasha Sandha, erk tak leh blah tul.

Senyuman yg membuktikan aku happy tanpa Ally disisi (walaupun fake gile T_T)

Psttt korang nak tau tak.....sampai sekarang pun aku tak tau aku di interview kerja tu untuk jawatan apa. Korang agak-agak ar kan tokey TV3 tu nak bagi aku kerja apa ha??

Jap jap jap, belum abis lagi arrr...aku pun nak tau gak pasal korang. Ada tak cerita kat TV yang mempengaruhi hidup korang? cerita ar cerita ar cerita arrrrrrr

59 comments:

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Yes, first. Terima kasih Poweroot...

mr.syazwan said...

ally pendek

aku tinggi xmau ke??

haha

;p

Peraih udang dari Zimbabwe said...

TV show yg byk influence hidup sy adalah siri McGyver. Dia byk tunjuk cara survival dgn menggunakan peralatan yg paling minimum sekali...

Skrg ni x perlu lagi, kalau ader masalah boleh call kawan untuk tolong, itupun kalau kawan tu nak tolonglah...

Nieza Micha said...

haha... dulu nieza pun minat ally.. tp skng minat mamat korea lak... dah tak nak dah kat dia... ngeh3..XD

MIMIE AIZA said...

mesti tukang hantar barang. sebab tu KIV bila u cakap u takut bawak kereta.
ehehe

Adam said...

Ko ni. dah2. takyah nangis dah. Ish. (hulur tisu yg aku curi dari Ally)

Annisa said...
This comment has been removed by the author.
Annisa said...

hee ;) aiyoyo, nape tak tanya diorang? mana tau dia suruh jadi pembantu peribadi ally ke? ee..tak boleh tak boleh. menyampah tak suka jeles saya nanti haha -__- bukan ke ally and fasha dah takde pape ;)

minat tgk MHI sebab abby :)

Anonymous said...

sy suke ally gak .ngee~ sweet ^^

GR said...

wah, memang fanatik betul kau dengan dia ya dulu. :P

ILA HonEyBuNNy said...

minat sungguh neh...hehehheh

Miss b said...

cerita kt tv yg pengaruh idup aku??

cite lucah kot. wahahahahahaha.

aku kene ah belajar sbb nnt da nak kawin an an. pengaruh perkahwinan aku nnt.

akakakaka

Unknown said...

henshinn.

Unknown said...

mak aihhhh!
aku addict artis korea je. artis malaysia belum berjaya bukak hati aku.
haha
tapi ade sorg kwn aku kat skola dlu minat ally gile2 gak.
haa tu pesaing noa lah ye.
kekekekee

Unknown said...

ahhahhahhhaaa noa...aku ingat aku sorang jer yang fall in love dengan artis..ko pun sama..hahhhahhaaaa

niway, ko nya stori memang unik ar...penat ar aku duk pikir camner nak pikat artis, rupanya apply kerja sama nga dia...kuah kuah kuah

tinta emas said...

Sabarlah.. de lah penggantinya tu.. sabar ye.. (^_^)

Liquid said...

MHI..??!!

incek liquid lak suke WHI.... bule..?

Lina_Lin said...

lina addict dgn cite korea jep..
sampai sanggup abs dwet riban2 tok beli cd or dvd..
actor kat malaysia ta kacak bin jambu la noa..i dont like ~

||aLeaSaRa|| said...

ha2 lawaklah adik ni.kite dulu study kat KBU,betul2 area tv3.mmg memanjang jumpa pgcara tv3 dan artis.port lpk hbs je kelas dah tentu kt OU.Dulu tv3 ada buat lwtn smbl bljr jmp gak Ally ni mmg baik btl dia ni...tp ek alah jgnlah mnt Fasha tu...gelilah kite huhu...tak per kite doakan nora akn dpt jg bekerja di tv3 tp kalau masa tu ally dh kawin cm ner?

lunaherself said...

cerita atromen..nanti bila besar boleh jadi hero...boleh??

Ujang9897 said...

cerita TV yg mempengaruhi aku ialah spiderman...skarang ALHAMDULILLAH...aku dh jadi spiderman..boleh melekat2..


aku dah TAG kau

Sca Ndx said...

ally iskandar pendek. aku lagi hensem+tinggi. ea kau jgn senyum camtu. kan dah hang lappy aku. =.='

Penjejak Mimpi said...

Salam..

Hahahaha.. rase lawak lak ngan cite ko nih. Pe pon aku doakan ko dapat keje kat tv3. muge cinte ko bertaut balik dengan ally. Amin...

p/s minat ke x lagi dengan ally nih?

mialia said...

haha...mhi..suka gak cite uh
tpi suka tgk ahmad fedtri,,hehe

Asmi Asmidar said...

waa.hehe.minat ally rupenyer. .citer tv yg mempengaruhi mida.. .hahah ader satu citer taiwan kat btv ni. . em aper erk name citer tue. .HOOPING DULCINEA a.k.a bull fighting. .best woo tengok citer tue lagi2 time tue baru lepas break ..mmg tak tinggal la.sgt mempengaruh samapi poster mike he niy tampal dlm bilik. .kalau noa nak taw siape mike he .cube tnye pak cik google .hehe.citer tue sweet sgt. . .best. .

Anonymous said...

wah bangga ally iskandar kalau bace entry ni.. nice one cik blogger

NuSaNa NoSa 91 said...

ha3~ xbleh bla cite.. dasyat wooo~ ha3~ ^_^
cite tv?? keen adict ngan cite korea je.. rncgn tv mlysia, xde la plak.. hik3~ ^_^

Hamizi Azizan said...

nora!!! nanti kem salam kat MAZIDOL AKMAL SIDEK ek.. hehehe

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/jumpa-mereka.html

ynn said...

yana suka ally tapi menci..menci fasha...kahkah....;d

Noor Fatin said...

ni agaknya bakal isteri ally nanti. hehe

Dev Clarehova said...

hehehehe....suka gak ngan ally...tp lebih suka ngan Rain Full House..ekekeke ^_^

chEntA said...

org kata kalo minat sgt nnt msti adew jdoh..jd,jgn la ptus asa..
truskn minat kpd ally iskandar..sbb saya pown minat..hii..=)

sud@is said...

haha lama dah x tengok tv3...MHI..

mamat tu serba boleh,,,tengok gitu2 ja..

Hazwan Hakim said...

pergh..ni betul2 da tahap nk jd bini dia da ni..g la jumpe orang tua die..:)

Hamizi Azizan said...

wakakakaka.. datang amek award noaa!!

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/hrefhttparemanlife.html

Saya Noury said...

Kelassss...klo dah dapat kerja situ, calling2 aku yek? cun giler ko ni rupanyer...!! apo lagi, jadi pembaca berita lah gamaknyer,..!!

syifa BONKERS said...

hahaha. overlah nangis!
i minat cerita blue's clues . tapi dah lama tak tayang. kesal gila

Wan said...

cte doremon haha

lolitasinta polkapolkie said...

huhu . loli pn minat aly !
sabasaba yee sis !! hee
btw . ta fake un pic uh . cutee de laa ^^

mie said...

gue rasa ada 1 keje special...
gantung lampu untuk stage..
memang sesuai..

YOUsoF said...

Rasenye diorang bagi jadi pengacara SOOPA DOOPA kot, teman Aidid Marcello... ;DD

omurice said...

noa! gempak lah masa silam u...minat ally siap boleh nangis2...kelakarlah...silamlah sangat..cerita tv? dulu2 cerita dragonball..memang bangun pagi semata2 tgk dragonball...pahtu tak de dah kot...men tenet jer sekarang...ade rancangan kat tv pun tengok gitu2 jer...

NARDtheNERD said...

oh i duluuuu ter influence doremon.
kata lahhh cuti sekolahh sebulann.

emak akan cakap...
sekolah cuti empat kali doremon.

doremon kan seminggu sekali.
HAHAHAHA.

Ain Zulaikha said...

senyuman macam terpaksa je tuh.. hehehe sama lah kita suka sangat tengok MHI.. masa sekolah dulu lah, skrg ni tak tgk lagi dah sebab asik mengadap laptop je..

Fatin Husna said...

mis tag u something. come

http://fatinmyprobs.blogspot.com/2010/12/25-random-things-about-me.html

Unknown said...

same siot! :D

Anonymous said...

ade orang suke cite opah tak ?

cite opah pengaruhi idop saye...
cite die aman jek..

ok ke ?

intan izani said...

tak sangke ada org minat ally mcm awak eh, patut ally tak kawen2 ramai sgt peminat, nak pilih senang je.. ;)

fyna ahmad said...

hehehe....ngn ally ghupenye...

Ifah said...

ak x tau la citer ap yg telah pengaruh ak. huhuhu... rasa mcm semua jer.

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

salam singgah

aaa..kata saya
dia penah jadi lecturer saya dulu..
semua dlm kelas bagi perhatian
takde main2..
hehe

wannurfazrini said...

muka ally dah kedut woh , bila la dia nak kawen ? u jelah masuk meminang dia . hahaha btw senyuman dia mmg cair habisss!

Dr Zaira said...

saya pun pernah obses dgn ally iskandar

tapi dia kecik je orangnya. taste saya orang tinggi2

Miss AZ said...

uishh minat ally ka?? hehe!!
tak dpt dia, cari lah org yg iras2 dia :)

peah @ peps said...

perghh..crush maut tu..siap teresak2...

takpela..takde ally ada org lain...

Berjaya Hills Resort, Bukit Tinggi, Pahang
Ice Room, Dataran Sunway, Kota Damansara

noa said...

Peraih udang dari Zimbabwe

hahahhahaa

noa said...

mr.syazwan

x mo
aku suka abang pendek
lalallala =p

Gen Fujita said...

LOL Ally senior aku kat sekolah dulu. Dia ni budak baik, batch-batch dia semua budak-budak baik.

AngahSayang2314 said...

alamakkkkkk nora sampai macam tue sekali yer tahap cipanzi kau yer.. hahahaa.. kalau tanya angah tak ada la.. sampai macam tueee kemarukkkk tapi just fun ok la kan??kan??kan??