Cinta kat Salah Orang??

Cinta kat Salah Orang??? no no no. Haaa kalau korang dengar HotFmAmCrew pagi tadi mesti korang tau kan yang ni topic diorang pagi tadi. Cinta kat salah orang ni macam cinta tunang orang ke, cinta suami orang ke, ha camtu la. What?? aku? manede aku tak penah cinta salah orang arr. Cuma time aku dengar topic ni tetiba aku teringat Kisah Cinta Yang Buat Aku Rasa Besalah.

Cerita dia camni, (time tu aku form five tau) member aku sorang ni nama dia Miza (bukan nama sebenar) ngadu kat aku & da geng yang ada budak A nak ngorat boyfriend dia. Dia bengang gila kot tetiba dia petik nama aku suh ngorat mamat yang kawan budak A ni tgh usha nak ngorat. Time tu gak bebudak aku buat surat and bagi kat mamat tu guna nama aku (konon aku yg bg la, korang faham kan ni)

Maka bermulalah ... KISAH CINTA YANG BUAT AKU RASA BERSALAH
Lakonan Semula : I'm sorry, maafkan aku ek, kalau aku dah buat salah kat korang (tetiba felling hari raya ;p)
ASTINA amacam lakonan semula aku, ko kan Cikgu Patimah AF aku )
..........................................................................................................................
Hari aku berjalan cam biasa sampai la aku dah kat umah, tiba-tiba

Aku : siapa ni?
Mamat : Adam (bkn nama sebenar)
Aku : erk, camne dapat no ni??
Mamat : kan tadi dalam surat....

Tu la first time Adam call aku, aku layan dia borak macam biasa. Aku ingat pesan member aku, diorang pesan "noa layan je dia, tapi dalam telefon je, nak jumpa..jumpa kat sekolah je x yah kat luar, kalau dia ajak couple-jangan cakap nak tau!" 

Yap betul cakap kawan aku, ada satu ari tu dia propose aku jadi couple dia. Aku dah bagi macam-macam alasan kot, tapi budak Adam ni gila. Gila sampai tahap boleh tunggu kat luar kelas aku setiap hari (tapi takde ar setiap masa, agak2 ar kan ;p) 

Aku tak mention kat korang lagi kan yang Adam ni Badboy kat sekolah aku. Aku dah tak tau nak stop kan bende gila ni, so aku letak satu syarat kat dia. Kalau dia serius nak aku dia kena berubah. Aku bagi dia tempoh 1bulan, dlm tempoh tu kalau dia ada buat kes kat sekolah, dia tak boleh cari aku lagi enough fullstop!

Iklan sat tau =p ~even Adam ni category badboy tapi dia tak penah bad dengan aku. Dia tak penah nak amik kesempatan terpegang tangan ke and even time jalan sebelah aku pun dia akan buat space kat tengah kitorang, takde ar dia nak gesel2 bahu ke hape. And yang paling aku kagum skali dia berani datang rumah aku mintak permission nak bawak aku keluar siap hantar aku balik ontime lagi pukul 6~ok habis dah iklan =p 

Aku sambung balik cerita
...........................dalam tempoh sebulan tu...........................

Aku rasa makin cuak, sebab Adam tak buat apa-apa kes lagi, arghhh aku tak mau dia hantui hidup aku lagi. Satu hari tu....aku tak tau kenapa aku tergerak hati nak lalu kat corridor depan office Pengetua, dan....aku nampak Adam dalam office tu, mungkin dia terasa ada orang pandang dia, dia toleh kat arah aku, aku pandang dia, dia pandang aku...dia tunduk.....aku teruskan berjalan dengan senyuman 

Hari yang sama after class, dia jumpa aku. Dia tunduk...senyap...Satu saat dia angkat muka dia and mata dia tepat pandang muka aku. Aku nampak mata dia berair...(apa aku dah buat??? korangggg ni korang nye pasalllll -jerit kuat2 dlm hati)

...........................beberapa hari kemudian..................................

Hidup aku kembali normal, sehinggalah satu hari tu kawan Adam call aku..... 

Aku...aku rasa...aku rasa macam tanak cerita dah ar, sebab macam dah panjang sangat arr. Korang mesti bosan kan. Soryyyyy sbb buat korang bosan =p Ok da babaiiii ^_^

74 comments:

Puteripisces said...

alaa nape citer tergantung...org tua kate x baik tau citer tergantung...nk citer bagi abis trus...hehehehe

mr.syazwan said...

terbantut nak tau seterusnya

kiranya adam tu gentleman la ye??

ceh! ku lg gentleman...

=_=

farah said...

bengong la kau. habissskan lah. aku gigit jgk kan budak noa ni. sajeee je.

najwa's said...

haish, citer tak habis. debush:debush. (>_<)

A.s.t.i.n.a said...

Siyes aaarrr babe!! improve the zassss lakonan tuhh.... sampai kuar segala mukus di idung nehhh feeling....

Babe.. Tuan Din tawarkan tempat jadi PA dier.. saya sudah lulus...!

A.s.t.i.n.a said...

Siyes aaarrr babe!! improve the zassss lakonan tuhh.... sampai kuar segala mukus di idung nehhh feeling....

Babe.. Tuan Din tawarkan tempat jadi PA dier.. saya sudah lulus...!

A.s.t.i.n.a said...

eh.. naper sampai 2 kali komen tu kuar,,,? ker ai sengaje nak enterprem lebih?

taklah.. taklah... *nanti saya pun nak belajar buat lakonan semula*

Nora, pinjam muka jap babe.. nak buat lakonan semula nehhhh....

Aretikz said...

Aku dah agak ko memang wat mcm ni, haha.. mantap kalo ko wat cerpen, haha..

A.s.t.i.n.a said...

Putri, Shazwan, Farah & Najwa... kalian harus sabar...

Cik Nora ni buat drama bersiri.. kul 9 malam esok siri kedua...

Nora, ai tolong yu malam ni jawab komen peminat..

tapi ai tido dululah... esok ai sambong.. heh.

A.s.t.i.n.a said...

Aretik... mantap jer ker..? eh ini bukann cerpen.. ia novel.. esok sambung.. stay tune to Nora`s Channel~

MiMie AddNin said...

mane smbungannye?
semangat bace ni..

A.s.t.i.n.a said...

MIMIE... TUNGGU MALAM ESOK...

DARI MASA KE MASA SAYA AKAN BUAT PROMO.. eh tiba2 capslock

Unknown said...

apsal tergantung ni?huhu

Tuan Din said...

Aku BUNUH jugak budak Noa nie kang!!
potong stim betul... ceritalah sampai habis...
hahaha

KakD said...

weeeiiii aku dah siap beli pop corn dah nih!! alih2 tergantung pulak terus pop corn nih tersangkut kat anak tekak aku okeyyyyy. cisssss!!!

i hatechuuuuuuu!! :P muahahaha

Sca Ndx said...

saja je bagi tergantung. menci. heheh

Annisa said...

tunggu sambungan :)

omurice said...

nora...ape ni...tergantung...saje je wat suspen.....cepatlah sambung....cepatlah...

Anonymous said...

oi2..
aduuussss poootooonngg la..
apenie...
erm...
sambung la lagi..
ape ntah....
kedekut dol.

hahahahhahahahah

Raji and Yeen said...

halaaa =.="
xpnjang pun oh
cpt smbung
lepas tuh apa jdik?
adam wat kes eh?

A.s.t.i.n.a said...

Edy, Tuan Din & mapiau: Tengok warta berita dulu saner..

A.s.t.i.n.a said...

Sca, Omurice: Sila tunggu depan monitor esok yer..

Khairunnisa: anda dianugerahkan sebagai penonton paling PENYABAR!! Tahniahhh!

A.s.t.i.n.a said...

Sang Kelembai & Raji : Segala persoalan akan terjawab.. apekah kesudahannya cinta yang tak kesampaian ini? *dah sah2 tidak kesampaian lagi mau tanya*... sila nantikan kemunculannya pada masa yang akan saya warwarkan kelak..


*Minum Milo Anda Jadi Sihat Dan Kuat!!*... iklan ...

Along Tapa said...

sape adam tu??berani u curang dengan i..ahhhhh~~~


Gorengbaek - Along nak pecah rekod...buat entri bunga-bunga

Hangit Habis dah - What kind of person are you actually?

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Mcm citer Tamil lah, ending selalu x dapat nak agak.....

ghost said...

anti klimaks tul lar..habiskan lah citer tuh.nak tau kenapa dia menangis...aiseh..

apdm said...

salam

nak jatuh cinta pada orang yang betul je =)

A.s.t.i.n.a said...

Along Tapa: Nak tau siapa Adam??? Nantikan kesudahannya... Jangan berganjak dari sini..

Peraih Udang: Sekarang udang rimau mahal tak sekilo...? Anda boleh sponsor udang untuk scene berikutnyer?

A.s.t.i.n.a said...

Biskut: jangan klimaks dulu.. baru chorus crite.. ah kenape anti kepada klimaks? ceciter ceciter..

A.s.t.i.n.a said...

sis: Anda hebat kerana telah memahami morale of the story tanpa menunggu kesudahan cete...



Nora, ai resign lah.. yu byk peminat lerrrr.. penat nak layan..

Azie Rashid said...

noraaaaaaaaaaaa!sambung!geram betul tetibe je smpai bwh xmo cite da .nak juga !

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Erkkk, saper moderator yg sebenarnya ni? Noa, tu rambut palsu ker?

unknown girlz said...

ala...happy ending? cont.

noa said...

TO ALL:

huahuahuahuahuaauha tetiba aku gelak jahat.

Manetau ingat korang dah bosan sebab panjang sangat

Okay okay malam esok aku sambung (tak janji ;p)

TO ASTINA:
waaaaaaaa PA TERHEBAT ar ko, alaaaa pe nie takan dah resign kot?? ke Tuan Din tak bagi ko jadi PA aku, TUAN DIN ko jeles ke???

kamarukom said...

ekelaaa...kecewa gile dh sonok bace tp x abes...ggggrrrrrrrrrr!! cpt buat part 2! heee

Faizal said...

ahahaha..
mane penyambung nyea...~

mie said...

uihh!!
apa ni..
tergantung..
we want more!!!!

Unknown said...

nak protector apanye....padahal ia lagi tua dari kita...malah dapat pikr mana yang baek mana yang buruk....niey yang muda kacak niey lak nak pikir benda tu semua...nak protect boleh tapi benda yang benar dan munasabah...jgan la sampai cinta kat salah org..eh!...silap2.....protect untuk kebenaran...hero jgn jadi hindustan sgt....nge.....hikhikhikhikhik

Dart Hyda Osman said...

Arghh..noa apsal sekeratjer..apa dah jadi ngan adam tu...sambung please...

Unknown said...

Adam jadi ape?? tergantung nihhh....

Ujang9897 said...

sengal la lu...,

tue la tanak pilih aku dulu2...

kan sekarang ko dh meroyan jer dgn si pendek..

A.s.t.i.n.a said...

tengokkkk tuuuu... berapa ramai daaa....

WAHAIIII KALIAN... tunggguuuuu.. pastikan episod akan datang lebih menarik dan mencemaskan..

**background song My Baby You**


psstt psstt Nora.. ai takleh lama2 jd PA Tuan Din.. nanti jadi fitnah pula.. ai jadi PA yu lah...


Macamlah wall saya itu tiada peminat mau mengabas (bebel2 bla bla bla....)

A.s.t.i.n.a said...

Tuan Dinnnn!!!

Carik PA lainlah bos... PA lelaki boleh bos main sukat2.. eh..


*bajet Tuan Din nak baca balik komen kat page ni yer*

A.s.t.i.n.a said...

Bos!!! *eh sudah tukar title*

Nanti dalah episod akan datang boleh saya jadi watak tambahan..? tetap pinjam muka boss utk lakonan semula...


**Jangan lupa closing credit letak nama saya ok?**

thomas said...

Cerita ni boleh buat drama TV,apa kesudahannya?

A.s.t.i.n.a said...

En Thomas... Stay Tune To Nora`s Channel....

kindergartenlibrary said...

apa ni .
cerita tak habis . .

A.s.t.i.n.a said...

Nelly.. ini cerita bersiri... akan habis minggu depan.. tunggu di dashboard saner k..

loLaa_nurafizza said...

nora..jgn r buat cite tergantung..nanti smbg gthu tau..nak tahu pe cer pastu..huhu..

noa said...

aku tak sangka la pulak banyak permintaan

tetiba aku tanak cerita kat sini

tetiba aku rasa macam nak jual cerita ni kat Khabir Bakhtia (aku tak tau cmne nak eja)

"SILA NANTIKAN SAMBUNGAN CERITA DI PAWAGAN BERDEKATAN ANDA"

Huahuahuahua (gelak jahat lagi)

Kak Long said...

ala. sambung ar lagiiikkkk.... tergantung pulak ni.. adeyhh~

Unknown said...

ahha..gila kann..ko pernah x rase potong stim?arghhhhhh..





















tu yang ko dah lakukan..grrr

Dev Clarehova said...

hahaha......ramai gilerrr request..

+_+ sambung laaaa...hahahaha

Unamn said...

ala noa nk thu noa,.. cter ar.. netry tu nk ambik ambik je una tak kisah.. noa cter la eah

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

sambungannyaa ditunggu dengan penuh sabar! haha:D

EzayHadry said...

haha best gak petang2 camni lyn citer ko..sambung la cpt!!

Noor Fatin said...

ala! cite la sampai abis..wuu

AngahSayang2314 said...

lo kot tergantung ya...

Unknown said...

gilak wehh..
aku dah feel dah citer ko tadi..
tisu sekotak aku tarok tepi lappy..
boleh pulak to be bersambung pas ni..

Mawar Merah said...

Tak bosan pun. Nk bc sambungannye.. Sambung la Noa. Sambung la...

Nieza Micha said...

noa... cite la sampai abz... wat cite tergantung pulak... hoho...

Miss b said...

SIOT GILE KAU CITE TAK HABISSSS

CAM AREMMMMMM


psst psst

esok sambung eh. :p

JR said...

Macam sinetron Indonesia pulak...ada siri2 lagi...aduhai....

YOUsoF said...

hehe sinetron ni tetap best!! sila la sambung Noa!! ;D

badboy camtu pun leh berair mate kerana pompuan.. apetah lagi good boy. hehee

cik FIFFY said...

cerita drama bersiri ke ni? hee

MiMie AddNin said...

komen no komen tu ala2 komen artis lak ye...
hehhehe

miszes ugly said...

entri ni nak kene penampar ke ape?
tgh felling2 macam ini cerita aku
siap ade iklan.
last2 kau gantungkannya.
huh..ahaha!

*kami sekeluarga menantikan episod cinta anda*

CikKaikazie said...

bila dvd citer ni nk kuar?

Anonymous said...

ala die pie tgk next top model tak pon cite orang putih jahit jahit baju tuh ... kot ...tgu je laaa

kakakak,

Double "O" said...

Anda dianugerahan sebagai drama kuin.. Pakcik tertipu...

lady-D said...

hohoho..ko suke wat aku saspen kan..tp aku bijak sbb aku bc yg baru ko post baru bc yg ni..hehe..

Miss Yaty said...

ala noa pesal tergantung ni..sambunglah balik..pliz2...request abis ni nak tahu cerita seterusnya...

adam tu buat kes pe? gila gempak badboy tapi sweet dalam cinta ;)

Shahada Fauzi said...

laaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..ni apsal cerita gantung tak bertali ni noa??ni yang rase nak sekeh pale ni..sambung cepat!

Tuan Din said...

Noa...
Awas!! nanti ASTINA jangan cuai sangat.. Nanti ASTINA buat RAMPASAN kuasa kat Blog nie...

Saya Tak jeles (read : Tengah ketak2 gigi).

ASTINA!!! kenapa saya boleh suka2 main kalu lelaki... anda ingat saya GAY sejati kah?? (GAY Geli2 bolehlah) hahahaha nnt mesti Hot statement nie...