mamat Lembut?? nak kawan ngan i tak ^_^

Koranggggg aku dah sihat...Ooo aku dah bagitau ek. Hebat tak aku, demam sehari je. Kalau tak silap aku last aku demam tahun 2007, and straight 3 minggu, 2 minggu lepak rumah, 1 minggu lepak kat hospital. Jangan kata aku, Doktor pun pelik apsal aku tak kebah2. Blood test tiap2 hari, sampai kakak aku leh claim entah2 diorang kat hospital tu saje je nak amik darah aku cuz darah aku jenis O. Korang jgn caye lak, ni sembang merapu kiteorg adik beradik je lalallalala =p (takde makne nye Dr nak wat camtu)

Korang korang, korang nak tau tak, pagi tadi aku ternampak geng mamat Lembut. Aku fobia betul la dengan diorang ni. Aku fobia bukan sebab aku menyampah or tak suka tapi....sebab aku takut ar ngan mamat Lembut ni. Tahap fobia aku sampai bila aku terpandang je mamat Lembut conferm secara automaticnya aku akan pandang tempat lain konon2 buat-buat tak nampak arr.

Lakonan Semula : Penat aku fikir nape mamat Lembut tu marah aku

Semuanya disebabkan......(imagine korang kat kolej korang sekarang ni ye)

"Hey Perempuan! kau ingat kau lawa! aku jumpa kau nanti siap kau!!!"

Erk apakah?? Aku kah yang bersalah?? Aku nak tengok pemandangan kat luar dari tingkap bilik aku je. Tetiba korang nye gelak tu ter attract aku suh pandang kat korang. Aku senyap je, manede aku tumpang gelak sekali pun. Takan ar itu pun nak marah kot.

Di ketika yang lain.....(imagine korang kat Dewan Makan)

"Kau ingat aku tak cam kau!"

Erk apakah?? Aku tak sedar kot ko lalu kat belakang aku. Aku nak letak tray ni dalam besen tu je, pastu aku nak basuh tangan, pastu aku nak balik bilik aku ar. Takan ar ko nak marah sebab ko ingat aku pastu aku tak ingat ko? Ke ko nak aku amik gambar ko supaya aku dapat ingat ko gak

Dan di saat itu.......(imagine korang kat dalam Dewan)

" Elleh buat-buat tak pandang pulak"

Erk apakah?? Ni aku betul-betul confuse. Aku buat-buat tak pandang ko pun, ko nak marah aku ke?? Tu la noa yang ko tetiba nak pandang belakang tu watpe. Kan dan ternampak si mamat Lembut tu. Kan dah sia-sia kena sound buat sekian kalinye. Tapi aku pelik tul macam mane aku boleh nak tergerak hati nak pandang belakang. Aku rasa aku ngan mamat Lembut tu ada chemistry ar...lallallalaala ;p

Dahdahdah, cerita dah abis dah. Ha sebab tu la korang sampai sekarang aku fobia gila kot ngan mamat Lembut. Walaupun sebenarnya aku teringin sangat nak kawan ngan diorang ni.

Korang penah ada kes ngan mamat Lembut tak?? Ape? penah kena ngorat? jeng jeng jeng =p

Ke... korang ni kategori mamat Lembut?? Haiiiii nak kawan ngan i tak ^_^
........................................................................
tambahan (6/1/2011 11:42pm) : tetiba aku teringat la pulak ngehngehngeh =p

Dulu time aku interview kerja kan ada mamat Lembut ni dia depan aku, mean turn dia dulu ar kan pastu baru aku. Pastukan korang nak tau tak bila dia abis je interview tu dia datang dekat aku anddd (jeng jeng jeng) korang nak tau tak dia buat ape??

"u...focus on Dasar Kerajaan, Dasar Ekonomi Baru (DEB) diorang tanya pasal tu tadi"

ui mak ai tekejut aku, baik nye dia, tapi aku tak sempat nak borak ar kan, sebab turn aku dah kot pastu, tapi still senyum (ngan muka teruja) sambil cakap terima kasih kat dia.

Memang betul korang aku kena tanya pasal dasar kerajaan, apalagi aku jawab pasal DEB je ar hihihi

At the end....aku dapat kerja tu lalallalalala =)

for u:
I nak ucap TERIMA KASIH BANYAK SANGAT kat u tau, thanks a lot

51 comments:

kindergartenlibrary said...

ada gak mamat lembut yang ok

=)

Along Tapa said...

aku ada...masa aku turun bukit dari kolej..kenala kontrol jalan..kalo tak tertonggeng dengan jayanya...sekali ada mamat lembut terperasan aku pastu sound...ko perli ea...aku sumpah keturunan ko jadik lembut potong k***k nnt baru ko tau...haha..

tu satu..yg buat aku fobia dgn mat lembut lak, bila aku jenjalan sensorang kat mall..tetiba kena swit..aku buat tak nampak..diorang siap sound lagi..."sombong la u..penat i panggil2 tau~~ tak pandang pooownnnn..."..

cukup tak cerita??

Gorengbaek - Pesan cikgu kat sekolah adik aku aritu..bijak2~~

Hangit habis dah - Makin lama aku hidup.makin bosan dibuatnya...

Hamizi Azizan said...

alaaa.. i ni x lembut laaa.. ollooo.. xleh la nak kawan ngan u..

http://contengcorner.blogspot.com/2011/01/mizi-nak-kabo-ni.html

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Noa, x baik rasis tau. Ha ha ha...

Rina Rossoneri said...

hahahahah ehhhh terlebih perasan lak dorang tuh..xpenah lak kena,nyah2 sini rilek je,org lain pandang dorang (sbb dorang kan membebel lebih kurang mcm kita2 perempuan kan,kecoh semacam kan),dorang rilek je..

aku ada ramai kawan auw auw, nak kenal ke?hahahah sorrylah dorang layan Johnny Depp je

nas said...

diorg ni kdg2 tlalu sensitif...a.nas xde pgalaman gan mamat lembut tapi gan shemale...yg x bestnya bila kita dh tolong kita lak yg kena..huhu

iKhRam said...

takut2 pun.. jgnlah sampai fobia..
manusia ni bukan sama nilainya walupun dtg dari jenis yg sama..

hari ni mungkin anda fobia.. tp ari esok anda memerlukan mereka.. sapa tau..

buatnya jodoh dgn laki macam ni.. apamacam???
hahahaha.. untunglah naseb ko hahahahaha..

Syafiq Rosli said...

haha..harap2 lah xslh pilihan

mie said...

hiii..
nak kawan dengan u bolehh...
ahhahaaaa

rasa mmg da chemistry...
semoga bahagia..

MIMIE AIZA said...

dear jgn minat mamat lembut taw. heeee

Unknown said...

ikut ske ko la noaa..

Annisa said...

suka dengar diorang bercerita ^__^

NuSaNa NoSa 91 said...

alolololo~ ciannya.. relax la.. mamat lembut mmg mulut laser skit.. noa kena sabar je la~ tehehehehee~ ^_^

peah @ peps said...

Cik Peah ada bff lembut yusri selaku "Yuriza Yushimi" dan azri selaku "Mimi Suria"

nak kawan ngan dorang kah?

New Entry: Nasi Kukus Ayam Berempah, Desa Pandan

Puteri Iqa Izyan said...

hho.sabau jelah ye.
aku seram betul ngan dieorang :P

Miss b said...

aku de kwan lembut. best je kwn ngan dorg. ehehehehe

Dev Clarehova said...

i ada kawan mamat lembut...sometimes i malu dkt dia sbb dia lebih kemas dari aku yg perempuan..haha!

KakD said...

Dulu mase kite kawen andam kite lelaki lembut. tapi cantek oook die makeup kalah aku make up, (eh betula kan dah memang die andam hahaha)

anyway lelaki lembut ade yang ok and open minded, ade yang sensitif tak bertempat hehe.

ZWAN SABRI said...

Aiseyh, xkan ucap trima kaseh jer kowt..
at least kawenla ngan mamat tuu..
hehe

A.s.t.i.n.a said...

Mamat lembut lebih sensitif kepada hati kita sebenarnya.. tapi apakan daya saya juga minah lembut.. huhu

Sca Ndx said...

saya bukan mamat lembut. saya OK. huhu

Ujang9897 said...

hek eleh....

wei..elly tue mamat lembut gak..hahahha

Shahada Fauzi said...

hahaha..adoi la..noa noa..

pernah kena sound jugak..tetibe je die sound..kui3..

tapi saye ade jugak kawan dgn lelaki lembut..no hal..dorang sebenarnye baik..

Noor Fatin said...

sy ramai kawan lelaki yang lembut.. hehe best sbb diorg memahami perasaan kita..

efa said...

mamat lembut ni ok baik hati kahkah

||aLeaSaRa|| said...

hye tulah kite pun pernah buat n3 ni under rancangan WHI.ni kite ada tag tau..he3..
http://born2touchurheart.blogspot.com/2011/01/assalammualaikum-semua.html

Robot | Sakti said...

Auwwwww...

jangan jeling-jeling i,

i malu..

Ammar said...

Noa..janganlah ko pilih mamat lembut jadi laki ko nanti dia asyik kena buli je kat ko..hahaha

Raji and Yeen said...

hohohoh xsngka..
perangai mereka je yg lembut ;D
hakikatnya mereka baik
lol jgn slh phm ak xlembut walaupun aku baik
huahua...

Anonymous said...

erm2.

Aretikz said...

Har3x~ Tapi.. dalam hati ada taman tu macam mna? haha..

Usagi said...

sy kalo kawan ngan laki yg cakap lembut + berperangai laki ok la, tapi kalo yg mmg lembut sgt smpi mekap pon cam pompuan rasa xblh la nk kawan.

bukan apa, kang jd isu pulak tergolong dlm kumpulan tue. kalo lembut pon jgn la lebih2, sifat kelelakian tue patot ada, btol x???

yana said...

err..smpai cm2 skli eyh..
tp,part yg last 2 xsgka..
congrats la sbb dpt keje..baik'ny lki lmbut 2..ad sstgh golongan yg cmni ok n ad gk yg x...

good_boy said...

hahaha..donut ea..

Zulfahmi Abidin said...

hahaha.anggap je anak ikan baru nak naik.hahahhaa

Hajar said...

mamat lembut ni dia tak mintak utk jd cm tu..dia memg dah semulajadi mcm tu..so kita ni anggap je dia mcm manusia lain juga..hehe~

EzayHadry said...

wow nora!! hehe mamat lembut tu jeles kt nora tu

Faten Rosli said...

kalo kita kwn ngn mamat lembut.. best juga tau..diorg friendly gak.. ^_^

omurice said...

noa...i'm back...noa kan comey sbb tu selalu kene tegur...sbb dorang rasa tercabar...tol tak...omu tak pernah berkawan ngan dorang...sbb dorang pilih yang vogue2 jer...hahahaha...

Miss AZ said...

i kalo nampak mamat lembut.. selalu nak pandang, tpi cover2 lah takut diorang perasan kita tgk dia.. tp yg i pandang yg cantik2 lah.. ada yg cantik gila kot.. kalah pompuan :)

YOUsoF said...

U.. tahniah U dapat gak kejew tu.. ;P

Mohamadazhan.com said...

minta Allah lindung kawan tak cukup "sifat" ni.hehe

lady-D said...

baru taw mamat lembu ni ape..hehe..so far xde lagi..hihi

Hamizi Azizan said...

mizi perlukan bantuan

http://contengcorner.blogspot.com/2011/01/aku-tak-berniat.html

NuSaNa NoSa 91 said...

noa~~ waaaaaa~ update la yunk.. penat keen tunggu.. hu3~ T__T

Penjejak Mimpi said...

Salam.
Nora, aku de tag ko.
http://penjejak-mimpi.blogspot.com/2011/01/saya-fobia-dengan-dot-dot-dot.html

Tqvm

LyNMafia80 said...

dtglah jengah my blog ada sesuatu untuk anda dalam my entri tQ (^_~)v

apdm said...

salam

yang penting last last tu dapat juga kerja.huhu

NARDtheNERD said...

best je kawan ngan mamat lembut...
hehe.

A.s.t.i.n.a said...

kelakor toll lakonan semula tu.. dah la sweet >.<
bak sket kesweetan itewww..

Mawar Merah said...

Hahaha. Jgn dipandang remeh mamat lembut ni. agknye dia minat nora kot. Lembut diluar sahja tu. My case: I am a part-time dancer ms blaja dlu. So, of coz la dlm grup ada mamat2 lembut juge. I thought they like men. But I was wrong. Found out dat two of them have feelings for me. but i am taken already, so no chance babe! eh, man!..